Mobiele airco

Specialisten

Beyto brengt eenheid en samenhang in je interieurwensen

“Een goed interieur geeft je een thuisgevoel”, zegt Annick Davids van Beyto. “Elke interieurwens is anders, en dat geldt dus ook voor elk ontwerp. Maar ik zorg er altijd voor dat ik eenheid en balans aanbreng. Zodat je echt tot rust kan komen als je je woning binnenstapt.”

Niet voor niets heeft interieurontwerper Annick Davids alleen al in de naamgeving van haar bedrijf de nadruk gelegd op dat thuisgevoel. Want Beyto staat voor in het Aramees (de oudste taal ter wereld) voor ‘huis’ of ‘thuis’. “Dat thuisgevoel is echt een eerste vereiste”, zegt ze. “Ik vind dat elk interieurontwerp daaraan moet voldoen. Daarnaast moet een interieur functioneel zijn: elk voorwerp moet om een bepaalde reden zijn plaats innemen. En hoewel de wensen van de klant altijd leidend zijn, hoor ik van klanten vaak terug dat ik de juiste balans weet aan te brengen: vrij strak ingedeeld, niet te kil, maar ook niet te druk. Samenhang is belangrijk. Ik merk dat veel mensen in beginsel redelijk weten wat ze willen, maar het lukt hen vaak niet om daar evenwicht in aan te brengen.”

Annick Davids is gediplomeerd binnenhuisarchitect. Haar kennis reikt dus verder dan een interieurontwerper of -stylist. “Ik kan naast gevoel voor verhoudingen ook veel technische kennis inbrengen”, licht ze toe. “Daardoor kan ik je bijvoorbeeld bij nieuwbouwprojecten begeleiden vanaf het moment dat de woning er nog niet staat tot aan de realisatie. Want zeker bij nieuwbouw moet je in een heel vroeg stadium al rekening houden met allerlei zaken. Denk aan het ontwerp van de keuken, de contactpunten voor de stroomvoorziening en een verlichtingsplan.”

Instagram

Na jarenlang een leidinggevende functie in een woonwinkel te hebben vervuld, besloot Annick zo’n drie jaar geleden voor zichzelf te beginnen. “Ik wilde me meer richten op het ontwerpen en inrichten. Mijn bedrijf heeft gelukkig een goede start gemaakt, met veel opdrachten. In eerste instantie vonden veel klanten mijn website via Google, maar ook via mond-tot-mondreclame. En ik ben actiever geworden op sociale media. Met name Instagram leent zich heel goed voor het in beeld brengen van projecten. Langzaamaan zie ik dat bepaalde typen klanten heel gericht kiezen voor mijn aanpak, omdat referentieprojecten hen aanspreken. Vaak zijn het mensen tussen ruwweg de 30 en de 50 jaar, die druk zijn met hun werk en sociale leven en het fijn vinden dat ik hen veel uit handen kan nemen.”



Daarnaast spreekt haar stijl steeds meer mensen aan. “Ik zoek het vooral in lichte (aarde-)tinten en moderne, maar natuurlijke materialen. Met warmte en een eigen ziel en karakter, en soms met een ruw randje. Ik wil de eigenheid van de bewoners tot uiting laten komen in het ontwerp.” Dat doet Annick met name door kennismakingsgesprekken bij de klanten thuis, waarvan het eerste gratis en vrijblijvend is. Daarin stelt zij gerichte vragen over hun wensen en voorkeuren. “En beelden helpen daar ook enorm bij. Soms laat ik hen plaatjes zien die in de richting gaan van wat ze zoeken, soms vraag ik hen om zelf beelden te selecteren die hen aanspreken.”

Haar website geeft een indruk van haar werk, de verschillende soorten adviespakketten – zowel online als aan huis – en de bijbehorende tarieven. Met mogelijkheden voor een 2D- of 3D-ontwerp, voor een helder overzicht van het beoogde eindresultaat. Ook kan Annick desgewenst zorgen voor een shoppinglist met de meubels, stoffen en kleuren die in het advies worden aanbevolen, inclusief een prijsoverzicht. “Elk interieuradvies en – ontwerp sluit aan op je persoonlijke smaak, zodat je een passend interieur krijgt waar je elke dag opnieuw van kunt genieten.”

Beyto
T 06 48 80 21 64
info@beyto.nl / www.beyto.nl